חיפוש כתבות     » חיפוש מתקדם
היתחברות / הרשמה
פתח הכל | סגור הכל

מקצרים כתובות ומרויחים כסף

מותר ואסור בהריון

Jan 25,2007 על ידי שרי קרוכמל

שלח לחבר | גירסת הדפסה | תגובות  

בעת מעבר לאתרים המצוינים בדף זה אני מצהיר כי: הצפיה בתכנים שמוצגים באתר שאליו אני מועבר הם על אחריותי הבלעדית ואין אני יכול להאשים את idx.Co.iL בנוסף אני מודע כי יתכן והתכנים עוברים על חוקי המדינה שבה אני נמצא שיכולים להופיע באתר שאליו אני מועבר בצורות של: תמונות, סרטוני וידאו ממחושבים וכיוצא בזאת ואני מסיר מ idx.Co.iL אחריות על התכנים הללו.
ליחצו להגדלה

כידוע "הריון איננו מחלה", אבל בכל זאת הגוף והצרכים משתנים: טעמים וריחות משפיעים אחרת, מצבי הרוח מתחלפים, קיימות צרבות או בחילות, תאווה למאכלים מסוימים וסלידה ממאכלים אחרים וכו'. היצור היקר שבבטנכן נוטל מכן את כל שנדרש להתפתחותו ומותיר אתכן עייפות ומותשות. עומס ההיריון גורם לשינויים ביציבה ובמבנה עמוד השדרה, האגן והירכיים, מה שעלול אף להביא לאיבוד שיווי המשקל. אתן חשות ש"הזיכרון כבר לא מה שהיה" והיעילות בעבודה פוחתת.

כל אלה מביאים אתכן לשאול שאלות לגבי המותר והאסור, או כפי שאני מעדיפה - מה מומלץ ועל מה מומלץ לוותר בהריון:

תזונה - מומלץ לאכול כמויות קטנות ולעיתים קרובות, כדי למנוע עומס על הקיבה ולהפחית צרבות ובחילות. רצוי לאכול מכל אבות המזון באופן מאוזן: ירקות, פירות, פחמימות וחלבונים. בניגוד לסברה הרווחת, אינכן צריכות "לאכול בשביל שניים" ועלייה במשקל בין 10-16 ק"ג, היא נורמאלית וטבעית.

שתייה - מומלץ לשתות כ-3 ליטר ביום, שכן בהריון יש נטייה לאבד נוזלים: בהזעה, בהשתנה מוגברת ובאגירת נוזלים אל בין כלי הדם (בצקות), כאשר התייבשות עלולה לגרום לצירים מוקדמים. רצוי לשתות בעיקר מים ואפשר גם מרק ומיצי פירות. אם חייבים קפה או תה, מומלץ לבחור כאלה שהם ללא קפאין ולא לשתות בהגזמה.

פעילות פיזית - בעיקרון את יכולה להמשיך את פעילותך הרגילה, אך שימי לב לשינויים המתרחשים בגופך לאורך ההיריון והתייחסי אליהם. פעילות פיזית מתונה כמו יוגה להריון, התעמלות, הליכה ושחייה, מבורכת ואף מומלצת.

יחסי מין - ישנן נשים המדווחות על עלייה בחשק המיני בזמן ההיריון, בעוד אחרות מדווחות דווקא על ירידה. עקרונית אין חשש לפגיעה בהריון או בעובר מעצם קיום יחסי מין, אלא אם קיימת בעיה כמו דימום, שליית פתח או צירים מוקדמים. בכל מקרה טוב ומומלץ מגע פיזי: חיבוקים, נישוקים וליטופים, נותנים תחושה נעימה וטובה של יחד.

מקלחת, אמבטיה, ג'קוזי ובריכה - המים עצמם מרגיעים, מרעננים, שוטפים, מנקים וממריצים. השתמשי בהם כאוות נפשך, אך לא בטמפרטורה הגבוהה מ-39 מעלות.

שיאצו ועיסויים - מומלצים להקלה על ההריון ושיפור איכות החיים במהלכו, אך יש להקפיד כי המטפל/ת יהיו מוסמכים ומנוסים בטיפול בנשים הרות.

מסמים יש כמובן להימנע באופן מוחלט, אלכוהול וסיגריות יש להפחית ככל שניתן ורצוי אף להתנזר מהם לחלוטין ותרופות יש ליטול רק בהמלצת רופא. והעיקר הרבה בריאות לך ולתינוקך

 

שרי קרוכמל -

אחות מוסמכת, מיילדת מוסמכת, מדריכת הכנה ללידה ועיסוי תינוקות. אמא לארבעה.

BA בסיעוד ובוגרת קורסים רבים גם מהרפואה הטבעית-המשלימה.

מנהלת אמא אדמה - המרכז להריון, לידה והורות בהוד השרון. 09-7408693.

www.emadama.co.il

שרי קרוכמל -

אחות מוסמכת, מיילדת מוסמכת, מדריכת הכנה ללידה ועיסוי תינוקות. אמא לארבעה.

BA בסיעוד ובוגרת קורסים רבים גם מהרפואה הטבעית-המשלימה.

מנהלת אמא אדמה - המרכז להריון, לידה והורות בהוד השרון. 09-7408693.

www.emadama.co.il

כתבה זו ניקראה 971 פעמים.

כתבות דומות:
» שיאצו לנשים בהריון ולאחר לידה
» המדריך המלא והמקיף לנער\ה שרוצה להרזות
» חשיבותה של ארוחת הבוקר
» מניעת תקלות בעת צריבה
» איש קטן (2006) / Little Man
דירוג הכתבה:
Rating: 4.00Rating: 4.00Rating: 4.00Rating: 4.00 (סה"כ 2 הצבעות)